eerste keer Engeland

18 maart 2013

(geschreven twee jaar later even snel om het toch niet te vergeten)

In maart 2013 was het dan zover. Mijn eerste vliegreis. Ik was de eerste van het gezin wat toch wel even goed voelde. Het was dan wel niet zo'n lange reis maar toch, ik had gevlogen. ER ging ook het een en ander mis aangezien we erui werden gehaald door de douane. Ze vonden on s nog te jong. Melanies vader kwam terug om te bevestigen dat het de bedoeling was en toen konden we echt gaan. We werden in Engeland opgewacht bij het vliegtuig door de chauffeur. Erwin begon al goed met het aan de verkeerde kant instappen. Vervolgens gingen we kennismaken met Miss Hooligan en even een kijkje nemen in de boekenwinkel van het gastgezin van Christineke, Melanie en mij. Vervolgens reden we naar de ' school'. De jongens (Tom, Erwin en Daan) gingen gelijk naar het gastgezin maar wij moesten nog heel lang wachten in de woonkamer. We gingen onze tijd maar een beetje verdrijven met het zoeken van Wally. Vervolgens werden we dan toch opgehaald. Ons gastgezin woonden in een dorpje verder. De geur toen we het huis inkwamen was om te janken dus we hebben aardig wat deoflesjes leeg gespoten. We werden elk op een andere kamer gelegd maar daar waren we het niet helemaal mee eens. Dus hebben we vriendelijk en subtiel gevraag om een grote kamer. De dag erna begon dan onze schooldag. Onze ' huisvader' liep met ons mee tot school samen met de hond waarvan ik de naan ondertussen weer van ben vergeten. Miss Hooligan was superaardig en legde ons eventjes haarfijn de grammaticale tijden uit. Ook hadden we zo onze spelletjes waar we uit mochten kiezen tijdens de dag. De hele dag was gevuld met Engels. 's Middags gingen we middag eten in het huis. Daarna hadden we een lange pauze waarin we afdaalde naar een rivier. Maar aangezien we steeds even lang hadden en toch steeds ietsje verder wilden wandelen omdat we anders steeds hetzelfde zagen kwam het nog wel eens voor dat we te laat kwamen. Het was er erg mooi. Een keer hebben we zelfs een hertje gespot maar die was er ook zo weer vandoor. Omdat we echt nog een keer verder wilden wandelen gingen we een keer 's ochtends vroeg. Het was regenachtig mee en daalde een stijle helling af om af te snijden. Menig van ons viel neder waardoor we besmet met modder op school aankwamen, Maar het was wel leuk.

De jongens hadden een geweldig gastgezin, zat ook al in de naam #macdonalds, terwijl wij redleijk afgebeuld werde. Als de jongens 's avonds nog een film keken lagen wij al te pitten... Wij aten pad en gestoofde aardappeltjes, zij aten heerlijk en hadden het helemaal naar hun zin. Na het eten gingen wij nog kleuren en naar een bijbelverhaal luisteren.. genieten echt waar.

de laatste dag gingen we nog in de pauze een bloemetje halen voor miss Hooligan. Het probleem was alleen dat ze die nergens in de buurt hadden waardoor we twee dorpen verder ofzo pas vonden wat we zochten en we toch weer te laat kwamen. (het ging ook nog regenen)

Het was veel te snel tijd om terug te gaan. Maar ik had ook wel heel veel te vertellen thuis. London hebben we helaas niet gezien, dus dat wordt nog een keer:P

1. Reislogger:
    6 mei 2015
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!